Mar 9, 2011

sebab wanita cepat tua

1. Diet Tinggi Protein

Jika kamu mengamalkan diet tinggi protein kemungkinan besar menjadikan kamu kelihatan 3-8 tahun lebih tua dari usia sebenar Diet tinggi protein sebenarnya menyebabkan sumber kalori hadir daripada lemak yang memberi kesan kepada jantung. Jika sebelum ini kamu menggemari daging merah cuba tukar kepada ikan dan tambahan sayur-sayuran.

2. Minuman Berkafein

Minuman berkafein ada kebaikannya jika dalam kuantiti yang berpatutan kerana ia membantu proses membakar lemak namun jika dalam kuantiti yang berlebihan ia boleh memudaratkan dan memberikan kesan buruk antaranya ialah ia boleh mempercepatkan proses penuaan kulit. Bagi mengatasinya, minumlah jus buah-buahan. Sebaiknya pula minum air enam hingga lapan gelas sehari. Ini akan menghidratkan kulit serta melancarkan sistem pembuangan air kecil.

3. Makanan Tinggi Gula

Ramai telah ketahui bahawa gula memang membahayakan dan menyebabkan pelbagai penyakit datang terutamanya diabetis dan darah tinggi namun sebenarnya gula juga menjadikan kamu kelihatan lebih tua.. Bagaimana ya gula bertindak? Apabila kadar gula dalam darah tinggi, gula akan masuk ke kolagen kulit, sehingga menjadikan kulit kelihatan kaku. jadi awasilah juga makanan yang tinggi kandungan gula.

No comments:

Post a Comment